
iDIN-check: wat is dat?
Wat is iDIN?
Curi doet er alles aan om een zo veilig mogelijke online omgeving te bieden. Daarom vinden we het belangrijk dat als iemand contact opneemt via onze online berichten, wij zeker weten dat hij/zij is wie hij/zij zegt dat hij/zij is. Om dit te kunnen checken gebruiken we iDIN. Want zeg nou zelf, zeker weten met wie je zaken doet is toch wel het minste wat je wil weten?
iDIN is een dienst van alle banken waarmee je jezelf, via de vertrouwde inlogmiddelen van je eigen bank, kunt identificeren. Wij gebruiken iDIN om je account te verifiëren en je kan daarmee een eventuele geheimhoudingsverklaring gemakkelijk online ondertekenen.

Als je een account aanmaakt bij ons, vragen we je om jouw profiel compleet te maken. Dit doe je door je e-mailadres te bevestigen door op de link te klikken die je in je mailbox hebt ontvangen. En je wordt gevraagd een iDIN-check te doen. Pas dan is je profiel compleet en kun je zelf berichten versturen en ontvangen berichten lezen. Je identiteit als verkoper kun je anoniem houden als je dat wil.
Zo maak je je profiel compleet
In je account krijg je het volgende scherm te zien als je profiel nog niet compleet is:
Vervolgens kies je in het volgende scherm jouw bank van jouw particuliere bankrekening. Een iDIN-check is persoonsgebonden en kan daarom niet met een zakelijke bankrekening gedaan worden.
Veel banken bieden deze dienst, maar nog niet alle banken helaas. Staat jouw bank er niet tussen? Neem dan contact met ons op, dan gebruiken we een handmatige manier om jouw identiteit te checken.

Wil je meer weten over iDIN? Dan verwijzen we je graag door naar de officiele website van iDIN. Hier wordt alles uitgelegd over deze dienst. Je vindt er een handige video met meer uitleg en je kan alles lezen over veiligheid en privacy.