Ondernemer maakt advertentie om bedrijf te verkopen

Zo maak je een advertentie

Potentiële kopers van jouw bedrijf willen natuurlijk zoveel mogelijk te weten komen over jouw bedrijf. Daarom is het goed om in jouw advertentie zoveel mogelijk informatie te delen. Een aantal velden zijn verplicht om te vullen. Welke dat zijn en waarom leggen we graag aan je uit.

Welke informatie is zichtbaar?

Voor alle bezoekers van onze website is de volgende informatie over jouw bedrijf zichtbaar:

  • Advertentietitel
    Bedenk een pakkende titel waardoor mensen nieuwsgierig worden naar je hele advertentie. Woorden als "te koop" of "aangeboden" zijn overbodig.
  • Omschrijving van je bedrijf
    Alleen de eerste regels van je omschrijving is voor iedereen zichtbaar. De complete omschrijving is zichtbaar voor iedereen met een Premium account. Vertel hier wat je bedrijf doet, waarom je op zoek bent naar een opvolger en waarom je het ooit gestart bent. Vooral de persoonlijke verhalen spreken vaak aan. 
  • Provincie
    Je mag zelf delen in welke stad je gevestigd bent, maar we willen in ieder geval dat al onze bezoekers weten in welke provincie je gevestigd bent. In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij een online dienst of webshop is dit niet relevant. Daarom is ook een optie "Niet locatie gebonden" waar je uit kan kiezen.
  • Aantal fte
    Om geïnteresseerden een gevoel te geven over de grootte van het bedrijf, vragen wij iedereen om het aantal fte dat in dienst is te delen in de advertentie. 
  • Aangeboden door
    Advertenties kunnen geplaatst worden door de eigenaar of een adviseur van het te koop staande bedrijf. Om hier op voorhand duidelijkheid over te geven, is dit een verplicht veld dat voor al onze bezoekers zichtbaar is.

Omzet of winst: wat ga je delen? De jaarcijfers

Door jouw bedrijfsresultaat te delen in de advertentie, heeft een koper een duidelijker beeld van jouw bedrijf. Je kan over meerdere jaren aangeven wat je omzet en winst was. Dit wordt in de advertentie in een nette grafiek gezet die gemakkelijk is af te lezen. Zo ziet een koper in één oogopslag hoe jouw bedrijf er financieel voor staat. 

Foto's geven meer beeld
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden Zet je bedrijf letterlijk in the picture

Heb je een aantal foto's van je bedrijf, product of dienst? Deel deze dan vooral in je advertentie. Wil je liever niet dat je bedrijf herkent wordt? Kies dan voor algemenere foto's. We zien dat advertenties met foto's beter en vaker bekeken worden. Zeker de moeite waard dus!

Jouw ideale opvolger

Jij kent je bedrijf het beste en weet wat er voor nodig is om jouw bedrijf goed te leiden. Red de nieuwe eigenaar het met een flinke dosis doorzettingsvermogen of is er specifieke product- of branchekennis vereist?

Voor een eventuele opvolger is het handig om te weten welk kennis en ervaring er nodig is om jouw bedrijf op te volgen. Geef ook aan of je bereid bent om je opvolger een (korte) periode te begeleiden, dit kan helpen bij de verkoop van je bedrijf. 

Nu je weet welke informatie belangrijk is om in je advertentie te zetten, kun je direct aan de slag met het te koop zetten van jouw bedrijf!

Curi B.V.
Vendelier 2C
3905 PA Veenendaal
Blijf op de hoogte
© 2022 - Curi B.V.